Czym jest digital signage?

W ciągu kilkunastu ostatnich lat cyfrowa rewolucja przeobraziła nawyki konsumentów. Funkcjonowanie internetu i nowoczesnych technologii zmieniło sposób, w jaki zachowują się ludzie. Dotyczy to nie tylko kupowania towarów i usług, ale także zdobywania informacji i konsumowania treści. Specjaliści od marketingu, obserwując te zjawiska, stosują coraz nowsze rozwiązania, które mają zachęcić konsumentów do wybrania ich oferty. W tym wyścigu coraz bardziej liczy się zdobycie jak największej uwagi i czasu, jakim dysponują współcześni klienci. 

Co oznacza pojęcie digital signage? 

Spośród metod, jakich używają reklamodawcy, na pierwszy plan wysuwa się digital signage. Jest to połączenie najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych ze środkami przekazu, które są obecne od dawna w świecie analogowym. Pojęcie digital signage to przede wszystkim wyświetlanie animowanych reklam, często okraszonych atrakcyjnymi efektami, na ekranach i monitorach. 

Jest to alternatywny sposób przekazu w stosunku do tradycyjnych reklam, plakatów czy billboardów. Cyfrowe treści pojawiają się w miejscach, które są często odwiedzane przez potencjalnych klientów – w centrach handlowych, w hipermarketach czy w salonach znanych marek.  

Jednocześnie digital signage to nie tylko samo przekazywanie komunikatów, które jest efektem bardziej złożonych procesów. Kryje się za tym cały system zarządzania treścią, który uwzględnia preferencje odbiorców, określone grupy docelowe a także czas i miejsce prezentacji reklam. 

Najważniejsze cechy digital signage 

Prezentacja treści i komunikatów medialnych za pomocą digital signage charakteryzuje się różnymi właściwościami, które są atrakcyjne dla marketerów: 

  • duże możliwości wykorzystania – system jest elastyczny i można go dostosować prawie do każdej branży, 
  • kontrola nad przekazem – twórcy reklam mogą weryfikować sposób ich wyświetlania i dostosowywać go do zachowania się konsumentów, 
  • możliwość łączenia różnych środków perswazji – na ekranie można prezentować różne kombinacje obrazów, tekstów lub dźwięków. 

Od kilkunastu lat ludzie przyzwyczaili się do bardziej dynamicznego środowiska, które cały czas walczy o ich uwagę. Można to zaobserwować w świecie reklamy, mediów, ale także szeroko pojętej popkultury oraz rozrywki. Wykorzystanie digital signage świetnie wpisuje się w ten trend, dostarczając narzędzi i metod przyciągania uwagi. 

Jakie są zalety stosowania systemu digital signage? 

Z chwilą coraz większej ekspansji internetu i mediów społecznościowych skuteczność tradycyjnych reklam uległa drastycznemu obniżeniu. Im bardziej reklamy są atrakcyjnie wizualnie, tym przekaz skuteczniej trafia do konsumenta.  

Digital signage bardzo szybko dostosowuje się do obecnych trendów na rynku, ale może trafiać ze swoimi komunikatami do różnych grup odbiorców. Jest to również znacznie tańsze rozwiązanie niż papierowe plakaty czy tradycyjne nośniki reklamowe, które wymagają większej ilości pracy. Zastosowanie tej metody sprawia, że dana marka jest postrzegana przez klientów jako bardziej prestiżowa i nowoczesna.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *