Czym jest Digital Signage?
Nie da się ukryć, że obecnie wszystko idzie z przysłowiowym duchem czasu. Nasza codzienna rzeczywistość ulega niekończącej się cyfryzacji, a to doprowadza do skutecznego wzrostu naszych wymagań. Nie da się zaprzeczyć temu, że nowa technologia potrafi nas zaskoczyć, a czasem nawet wprawić w osłupienie, niemniej jednak za jej rozwojem niezwykle ciężko jest nadążyć. Ci z nas, którzy nie śledzą na bieżąco wszystkich nowinek ze świata technicznego i technologicznego z pewnością mogą poczuć się zagubieni. Warto jednak wiedzieć, że ostatnimi czasy pojawiło się pomiędzy nami pojęcie Digital Signage. Wobec tego warto wiedzieć, co to jest wspomniany już Digital Signage i czym on się charakteryzuje.
Czym jest Digital Signage?
Digital Signage to pojęcie, które zagościło na technologicznym rynku dopiero od niedawna. Tak naprawdę warto wiedzieć, że jest to nic innego jak określenie cyfrowej dystrybucji multimedialnych treści, które odbywa się poprzez centralnie zarządzaną sieć wyświetlaczy. Co więcej tą sieć wyświetlaczy śmiało można porównać chociażby do prywatnego kanału telewizyjnego, takiego, który skierowany jest jedynie do konkretnej grupy odbiorców przekazu audiowizualnego. Wobec tego w naszych głowach może zrodzić się pytanie odnośnie tego, co może być nośnikiem takiego sygnału? Otóż zwykle przekazywane treści jako nośniki wykorzystują tradycyjne i świetnie nam znane ekrany telewizorów, monitory LCB, różnorodne plazmy czy też monitory CRT. Co więcej często wykorzystywane są również projektory ze specjalnym ekranem projekcyjnym, określane mianem Public Displays.
Warto wspomnieć również o tym, że zarządzanie przekazywaną treścią również odbywa się w konkretny sposób. Zwykle wykorzystuje się do tego główny serwer poprzez Internet lub po prostu sieć LAN. Nie da się ukryć, że rozwiązania z zakresu Digital Signage pozwalają na dokładne ukierunkowanie przekazu zgodnie z preferencjami danej grupy odbiorców, a także dopasowanie ich pod względem miejscu i czasu ich wyświetlania. Warto podkreślić, że system Digital Signage cechuje się ogromną uniwersalnością, z racji tego spectrum jego zastosowania jest niezwykle szerokie. Można z niego skorzystać zarówno w celach czysto informacyjnych jak i tych, które są czysto marketingowe, by chociażby podnieść prestiż. Digital Signage są powszechnie wykorzystywane na lotniskach i punktach sprzedaży. Systemy te pozwalają na dość zaawansowane zarządzanie zarówno samą treścią jak i jej wyglądem. Co więcej dają możliwość prezentowania przekazu w dowolnym miejscu i o dowolnym czasie, dzięki temu stanowią świetną alternatywę dla tradycyjnych bannerów i plakatów.
Jakie są główne cechy Digital Signange?
Chcąc mówić o głównych cechach i wyróżnikach systemów Digital Signage trzeba wspomnieć przede wszystkim o:
- ogromnej możliwości w zakresie wykorzystania zarówno ruchomego obrazu jak i dźwięku
- dowolność w zakresie dzielenia ekranu na konkretne strefy
- duża elastyczność systemu
- możliwość kompleksowego kontrolowania przekazywanych treści, a także sposobu ich prezentacji
- szerokie spectrum zastosowania
- znacznie większa skuteczność w porównaniu z tradycyjnymi środkami przekazu